Druga etapa Privremenih susreta u APOTEKU donosi 34% green on white Igora Eškinje.
Postavljajući fotografiju u dijalog sa izložbenim prostorom Igor Eškinja ukazuje na mehanizme reprezentacije i recepcije, koji se nalaze u pozadini shvaćanja odnosa između slike i trodimenzionalnog prostora, izoštravajući našu percepciju. Rad Igora Eškinje karakteriziraju prostorne inervencije, jednostavni zahvati koji rezultiraju naoko kompleksnim strukturama, a temelje se na transferu između dvije i tri dimenzije, te nesigurnosti u predodžbu, nestabilnostima i napetostima između fizičke realnosti i osjetilne sfere, imaginacije, opažaja, materijalnosti i dematerijalizacije,
Fotografija 34% green on white reprezentira, pretpostavljamo, prazan prostor galerije. U središtu su prizora postamenti koji se doimaju poput mrtve prirode, naglašavajući osjećaj praznine. Predstavljaju mjesto oko kojeg se formira značenje fotografije – tri galerijska postamenta nad kojima lebdi transparentan geometrizirani oblik zelenkaste boje koji povezuje njihove rubove. Umjetnik angažira upravo galerijske postamente, bijele kubuse, taj uobičajeni, “nevidljivi” rekvizit, uobičajen dio galerijske opreme i konvencije izlaganja, kao nešto što prihvaćamo “zdravo za gotovo”. I čini ih vidljivima. Na taj način neutralna konvencija koja omogućava prezentaciju umjetničkog djela u okviru galerijskog postava i sama postaje sadržaj djela.
Autorefleksivnost u radovima Igora Eškinje referencijalno polje pronalazi u prostoru stvaranja ili funkcioniranja umjetničkog djela i umjetnosti kao sistema, a pažnja je usmjerena na prostor, objekte i umjetnički postupak, predstavljajući dimenziju kojom iskaz upozorava na situaciju, kontekst ili subjekt vlastita iskazivanja ili vlastitu strukturu. Radovi Igora Eškinje vidljivim čine ono nevidljivo, skriveno, ukazuju na “konstrukciju”, de/montažu, podsjećaju nas na konstruirani karakter – izložbe/ medija/umjetničkog djela kao sredstva transformacije diskurzivne prakse.
_
IGOR EŠKINJA
Izložbe / exhibitions / mostre: MAC-VAL, Vitry sur Seine, France; Casino Luxembourg – Forum d’art contemporain, Luxembourg; MSU Muzej suvremene umjetnosti/Museum of Contemporary Art, Zagreb; MMSU Muzej moderne i suvremene umjetnosti Rijeka; Galerija ŠKUC, Ljubljana; Galerija Umjetnina, Split; Kunstforum, Vienna; ADN Galeria, Barcelona; Federico Luger, Milano; Paolo Maria Deanesi Gallery, Trento; CAB (Centro de Arte Caja de Burgos), Burgos; Power Plant gallery, Toronto.
Sudjelovao je na više rezidencijalnih boravaka, te je višestruko nagrađivan za svoj rad / Received several awards and residencies
diplomirao/graduated Accademia di Belle Arti u Veneciji 2002.
Radovi u javnim kolekcijama/ Works in public collections / Lavori nelle collezioni pubbliche: Musee D’Art Contemporain, Val de Marne, Paris; FRAC – Pays de la Loire, Carquefou/Nantes; MAXXI – Museo nazioniale delle arti del XXI secolo, Roma; MSU Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb.