Nastavljajući istraživanje “privremenih susreta” kao mjesta napetosti između prostora, promatrača i promatranoga, pitanja (re)prezentacije i ´izlaganja´, konceptualiziciju procedura, postupaka i odnosa unutar umjetničkog djela i institucionalnog konteksta, Apoteka / Prostor za suvremenu umjetnost predstavljaja video Kameleon Tine Gverović i Siniše Ilića, a izlaganje se nadovezuje na samostalnu izložbu Tine Gverović u galeriji Aneks, MMC Luka.
Artikuliranje izložbenog prostora, njegova privremenost, efemernost, fluidni, gotovo performativni karakter kretanja kroz prostor i interes za teme neizvjesnosti, nesigurnosti, tenzija i iščekivanja, stanja urušavanja i tjeskobe, neke su od preokupacija Tine Gverović. Njezini radovi nastaju u više različitih medija, a uključuju crtež, gvaš, tekst, video ili instalaciju.
“Gledatelj se nalazi naspram neke pojave, ne poznajući njen proces proizvodnje niti stvarnosti koja stoji iza nje.” – tvrdi Jacques Ranciere u Emancipiranom gledatelju.
Kameleon se razvija u dijalogu sa izložbenim prostorom, ukazujući na niz međuodnosa, pukotina, fragmenata…konstituirajući prostor koji se na različite načine fizički, metaforički i fenomenološki oslanja na pitanja i metodologiju izlaganja, koji se bavi različitim stanjima, ukazujući na nestabilnost, nepostojanost, krhkost. Spajajući koncept, konstrukciju i naraciju.
The film is described…. as a chameleon and the figure of the artist as a secretary of the invisible. But it also works in reverse. The artist is the chameleon and film is the secretary of the invisible. (“Marine Hugonnier: The Secretary of the Invisible”)
Video Kameleon, suradnički je projekt Tine Gverović i Siniše Ilića. Video je nastao kao rezultat suradnje beogradskog Muzeja savremene umetnosti i Tate Modern iz Londona, i realiziran je prilikom beogradske izložbe. Kontekst muzeja bio je ključan za formiranje središnjeg narativa rada, od zatvorene zgrade MSUB, do rekvizita kao ostataka prethodne izložbe.
“Nizom uvježbanih radnji, izvođači prevode stanja neuravnoteženosti, nesigurnosti i stalne promjene u pokretnu sliku. Trude se razumjeti prostor i predmete. Film se može čitati i kao studija pokreta – vidimo ljude u stalnom pokretu, razgovoru, uhvaćene u zamku stalnih promjena, kreću se, sastavljaju, iznova sklapaju i razvijaju koreografije vlastitih međuodnosa. Kameleon je sinonim za stalnu nadgradnju ljudskih odnosa, ograničenih prostorom u kojem su ti procesi reverzibilni i promjenjivi. Suptilno i inteligentno, zapis provodi metaforu o međuljudskim odnosima, kroz proces produkcije prostora (u ovom slučaju muzeja), stvarnih potreba pojedinaca i njigovih funkcionalnih realnosti. Proces izgradnje prostora namjerno se ističe kao nedovršen, između neregularnog, prekinutog, nedefiniranog i onog koji polako poprima neki oblik i počinje dobivati smisao.” (iz predgovora Une Popović, MSUB)
– Branka Benčić
_
Tina Gverović radi u mediju instalacije, crteža, slike, zvuka i videa. Njen rad često uključuje instalacije, a bavi se prostorom, teritorijem i identitetom, te načinima na koje su ti koncepti vezani uz izmišljeno i imaginarno. Izlagala je u Tate Modern ( London, 2014), MSUB (Beograd, 2014), SE8 galeriji (London, 2013), i Busan Biennale (2012). Sudjelovala je na HIAP rezidenciji, Baltic Art Centre (Visby, 2012). Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, završila poslijediplomski studij na Jan van Eyck Akademiji, Maastricht, Nizozemska, te doktorirala na Middlesex Sveučilištu u Londonu.
back to exhibitionsSiniša Ilić je likovni umetnik aktivan i u polju izvođačkih umetnosti. Korz slike crteze i instalacije bavi se društvenim pojavama i mehanizmima, istražujući oblike rada, socijalnih tenzija i nasilja. Član je i jedan od osnivača TkH (Teorija koja hoda). Sarađuje sa autorima na različitim projektima. Izlagao u Tate Modern, Calvert22, Fordham u Londonu, galeriji SUSHI u San Diegu, na Lofoten festivalu u Norveškoj, Metelkovoj i Mesnom muzeju u Ljubljani; WUK i Open Space u Beču, u Kulturnom Centru Beograda, Salonu i Muzeju savremene umetnosti, u Beogradu, Galeriji Depo u Istanbulu, Tennis Palace u Helsinkiju, Arsenal u Bijalistoku, Galeriji Nova u Zagrebu. Rezidencijalni boravci Tate Modern, London; Akademie der Kunste der Welt, Keln; Kamov, Rijeka; ITD Zagreb, KulturKontakt Beč, ISCP Njujorku i Akademie Schloss Solitude, Štutgart. Diplomirao i magistrirao slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu.