24/08/2016

PETRA FERIANCOVÁ

SUVENIRI, OSTACI, USPOMENE I POLITIKA ŽIVOTA (IZ ARHIVA KVĚTE FULIEROVE)
1/9/2016 - 10/10/2016

Apoteka – prostor za suvremenu umjetnost predstavlja samostalnu izložbu slovačke umjetnice Petre Feriancove SURVIVALS, RELICS, SOUVENIRS / SUVENIRI, OSTACI, USPOMENE i POLITIKA ŽIVOTA (iz arhiva Kvete Fulierove). Izložba se realizira okviru godišnjeg programa “Ovo (ni)je muzej”  i posljednja je izložba u sezoni.

Izložba Petre Feriancove u Apoteci prva je izložba ove umjetnice u Hrvatskoj.

Kustosica: Branka Benčić.

U svojem radu Petra Feriancova često intervenira u različite oblike arhiva – vernakularnih, privatnih, repozitorija sjećanja, uspostavljajući moguće oblike organizacije i interpretacije različitog materijala – pronađenih slika, fotografija, odbačenih, zaboravljenih predmeta ili pak predmeta iz prirode.
Izložba u Apoteci donosi dvije instalacije –  Politika života (iz arhive Kvete Fulierove), i Suveniri, ostaci, uspomene. Iako se radi o artefaktima različitog porijekla, Petra ih okuplja, izlaže, bavi se, kako ističe, “preživjelim” predmetima i težnjom objekata da izlože dio vlastite povijesti. Bavi se predmetima, u suodnosu prema ljudskom životu, njihovom poviješću, postojanjem, trajanjem, preživanjavanjem, krhkošću.
“Politika života”, instalacija je koja nastaje u suradnji Petre Feriancove i Kvete Fulierove, supruge umjetnika Juliusa Kollera. Petra Feriancova predstavlja oblik izlaganja i interpretacije privatnog fotografskog arhiva Kvete Fulierove, žene u pozadini  značajnog umjetnika, kao individualni, privatni arhiv njihovog zajedničkog života. Kvetino kontinuirano dokumentiranje svakodnevnog života s Kollerom, jednostavnih, uobičajenih situacija, obiteljskih prizora, kao da postaje svakodnevna nužnost. Sve to  “arhivarskim impulsom” kroz vlastitu optiku ponovo sagledava  Petra Feriancova, specifičnim ekonomičnim izrazom, konceptualne provenijencije, postupcima ponavljanja, re-aranžiranja, reorganziranja, čistim i preciznim vizualnim jezikom i dugotrajnim interesom za arhivske prakse.Vođena idejom kako je privatno političko – privatan, kućni prostor postaje politički prostor, a svakodnevni trenuci postaju historijski, privremeno muzealizirani. Instalacija “Politike života” upotpunjena je uključivanjem nekoliko radova Juliusa Kollera, te čini jedinstvenu priliku da se publika upozna sa radovima jednog od najznačajnijih konceptualnih umjetnika istočne Europe.

U prednjem, ulaznom prostoru Apoteke, Survivals, relics, souvenirs strukturira se kao site-specific instalacija, koja će u tradiciji wunderkammera, “kabineta čuda” angažirati postojeći namještaj, police, ladice stare Apoteke, i na taj način prostor  privremeno pretvoriti u odjel svojevrsnog prirodoslovnog muzeja, izlažući niz predmeta iz prirode.

Aproprijacija predmeta ili slika iz prošlosti često označava stvaranje različitih metodologija, gradeći veze prema sadašnjosti, dok istovremeno ukazuje na nepoznate ili marginalizirane narative. Različite prakse “umjetnika kao povjesničara”, ili “umjetnika arhivista” pokušavaju učiniti povijesne podatke, često izgubljene ili istisnute, fizički prisutnima i na taj način procesima  sudjeluju u upisivanju novih značenja i novih mreža odnosa.

Petra Feriancova jedna je od najznačajnijih Slovačkih umjtetnica svoje generacije. Rođena 1977.g. u Bratislavi gdje živi i radi. Predstavljala je Češku i Slovačku na 55. bijenalu u Veneciji projektom Still the same place 2013. godine. Izlagala je na brojim samostalnim i skupnim izložbama u međunarodnim institucijama, poput Fondazione Morra Greco, (Napoli, 2014), Museo MAN (Nuoro, 2016), ISCP International Studio & curatorial Program (New York, 2011), Brno House of Arts (2012), Dobitnica je nagrade Oskar Cepan 2010. godine za najboljeg mladog suvremenog umjetnika, koju dodjeljuje FCS Foundation for Civil Society i uključuje rezidenciju ISCP u New Yorku.

Izložba se realizira uz podršku Slovak Art Council

back to exhibitions