Nestajanjem okvira, prostor se proširio po zidovima uzrokujući turbulencije u uglovima.
– Brian O’Doherty: Galerija kao gesta
Gallery Separation Guide, samostalna izložba Davida Maljkovića, u Apoteci – Prostoru za suvremenu umjetnost, specifična je gesta kojom umjetnik intervenira u izložbeni prostor. Polazeći od koncepta reprodukcije prisutnog u ranijim radovima, od arhive vlastitih radova, preslagivanja i autoreferencijalnosti, do tehnologije i metodologije reproduktibilnosti, Maljković angažira prakse aproprijacije, rekontekstualizacije, demontaže, radovima koji se bave se pojmovima transpozicije, sastavljanja i procesa proizvodnje značenja. Uključuju perturbacije, ponavljanja, re/aranžiranja, kako bi se stvarala nova značenja, novi oblici, nove situacije, dok su istovremeno usmjereni na preispitivanje pozicija i mogućnosti izlaganja. Središnji vizualni element koji se provlači kroz radove je skala boja koja se koristi u tiskarskoj tehnologiji kao pomoćno sredstvo za snimanje reprodukcija – Color Separation Guide i Gray Scale, a koja se uobičajeno nalazi na margini slike. Njezina je prisutnost rubna i labava, dok se na izložbi u Apoteci skala boja osamostaljuje i transformira kao središnje mjesto interesa i zbivanja te postaje ključnim elementom oko kojega se formira ideja izložbenog postava.
David Maljković rođen je 1973. u Rijeci. Živi i radi u Zagrebu. Njegove recentnije samostalne izložbe uključuju The Renaissance Society u Chicagu, Palais de Tokyo u Parizu, Kunstmuseum u Sankt Gallenu, BALTIC Centre for Contemporary Art u Gatesheadu, Kunsthalle u Baselu, Van Abbenmuseum u Eindhovenu, Secession u Beču. Izlagao je na 11. Gwangju bijenalu, 56. Venecijanskom bijenalu, 29. Bijenalu u Sao Paolu, 11. i 9. Istanbulskom bijenalu i dr., a radovi su mu dio kolekcija brojnih svjetskih muzeja, među ostalim Centra G. Pompidou u Parizu, MUMOK-a u Beču, Museo Reina Sofia u Madridu, MoMA-e u New Yorku, Stedelijk muzeja u Amsterdamu, Tate kolekcije u Londonu.
back to exhibitions