Stéphan Crasneanscki: Ono što ostavljamo za sobom – Iz arhiva Jean-Luca Godarda / What We Leave Behind – From the Archives of Jean-Luc Godard
Otvorenje / Opening 12.07.2024., Galerija Novo (Laginjina ulica 7, Pula)
U petak, 12. srpnja 2024. u 20 sati, u Galeriji Novo održat će se otvorenje izložbe Cinemaniac 2024. – Misliti film, Stéphan Crasneanscki: Ono što ostavljamo za sobom – Iz arhiva Jean-Luca Godarda. Nakon premijernog predstavljanja u MMSU – Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, te izložbe u Apoteci – prostor za suvremenu umjetnost, izložba se nastavlja u Galeriji Novo u sklopu Cinemanica 2024. – Milsiti film, a ostaje otvorena do 21. srpnja 2024.
Cinemaniac – Misliti film na Pulskom filmskom festivalu novo je mjesto izlaganja nadopunjene i proširene izložbe višemedijskog umjetnika Stéphana Crasneansckog nakon razotkrivanja Godardovih kutija, izložbom koja je započela u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci.
Izložba okuplja seriju fotografija koje uokviruju knjige, kolaže, filmske i video arhivalije iz osobnog arhiva antologijskog redatelja, uz predstavljanje foto-knjige Ono što ostavljamo za sobom, te istoimenog filmskog djela, u dijalogu s video radom Četiri kardinalna vremena. Naslov knjige, videa i zvučne kompozicije Ono što ostavljamo za sobom | Iz arhiva Jean-Luca Godarda slijedi tragove rizomatskih međuprostora umjetničko-kustoskog istraživanja Stéphana Crasneansckog i njegova eksperimentalnog Soundwalk Collective nakon što ga je 2014. Godardov snimatelj zvuka François Musy uveo u nepregledno čuvalište Godardova filmskog stoljeća, smješteno u francuskom Cantalu. Beskrajne serije kartonskih kutija klasificirao je i zapakirao sam Godard, bez naziva i bez brojeva. Kutije je rastvorio Crasneanscki transparencijama i sjenovitim zrcaljenjima teksta, slojevitim pretapanjima i višestrukim ekspozicijama, izrezivanjem i paranjem nađenih slika. To je sfinga nepomične fotografije, pisao je Serge Daney o Godardovim zaustavljenim slikama. Rastvorene klapne dupkom punih kartonskih kutija otkrivaju gornje slojeve gustih naslovnica knjiga, bilježaka, izrezaka, kutije filmskih rola, videokazeta, magnetofonskih vrpci, kutije spisa i skica, transparencija i kolaža, fotografija i mapa, blago artefakata koji su bili materijali filmskih (pri)povijesti poslije filma. Godardove sfinge supostavljaju kolažne transparencije povijesti filma i povijesti umjetnosti, od Goyine Gole Maje (La maja desnuda), do Georgesa de la Toura, premontirane mizanscene Botticellijeve obrade Apelove Klevete (Calunnia), ili Munchova crteža. Stéphan Crasneanscki je francuski multidisciplinarni umjetnik, razvijajući konceptualne, transnacionalne, izvedbene, diskurzivne umjetničke prakse u različitim medijima – od umjetničkih instalacija, plesa, glazbe i filma do knjiga, analognih i digitalnih nosača zvuka. Među suradnicima bili su: Patti Smith, Abel Ferrara, Jean-Luc Godard, Jean-Luc Nancy, Charlotte Gainsbourg, Nan Goldin, Willem Dafoe, Wim Wenders, Jean Nouvel, Isabelle Adjani, Catherine Deneuve, Isabelle Huppert. Izlagao je u međunarodni institucijama poput Opéra de Lyon, KW Institute of Contemporary Art, Barbican Centre, Berghain, Centre Georges Pompidou, MUDAM, MuCEM, Museo Madre, New Museum, Palazzo Reale Milan, documenta14 u Ateni i Kasselu, Manifesta 12 Palermo i dr.
Kustosice: Tanja Vrvilo, Branka Benčić
Realizirano u suradnji: Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka i Filmskih mutacija:
Festivala nevidljivog filma – EVIDENCIJE (Film-protufilm)
Partneri: Pula Film Festival, Soundwalk Collective, Studio Naegeli, Udruga Metamedij
Organizacija: Apoteka – Prostor za suvremenu umjetnost, Udruga Metamedij
Podrška: Grad Pula, Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Hrvatski audiovizualni
centar, Zaklada Kultura nova, Istarska županija.