Nakon predstavljanja radova Jasmine Cibic na izložbi Forum, ovogodišnjem izdanju projekta Cinemaniac> Misliti film 2016 tijekom Pulskog filmskog festivala, Apoteka – prostor za suvremenu umjetnost postavlja samostalnu izložbu umjetnice na kojoj će biti predstavljen njezin recentni film Paviljon.
Izložba Jasmine Cibic u Apoteci realizira se u okviru kontinuiranog cjelogodišnjeg projekta, “Ovo nije muzej/ This is not a museum”, kao niz izložbenih formata kojima Apoteka formira svoju godišnju programsku koncepciju.
Kustosica je Branka Benčić.
Filmski i video radovi Jasmine Cibic formiraju se oko ideje arhitekture i diskurza koje ona proizvodi. Arhitektura je shvaćena kao performativna gesta, kao tekst i kontekst. Umjetnica u središte interesa pozicionira načine na koje arhitektura može postati utjelovljenje nacionalnih ideologija, identiteta i reprezentacija moći.
Stvaralaštvo Jasmine Cibic vezano je za mjesto i kontekst, performativno je, te koristi širok spektar medija ili kazališnih tehnika u svrhu redefiniranja ili ponovnog razmatranja postojećeg okruženja i njegove politike.
U filmu Paviljon (2015) model arhitekture igra ključnu ulogu, a film nastavlja interese umjetnice vezane za politiku reprezentacije. Narativ rada razvija se oko dva arhitektonska objekta odn. njihovih “nevidljivih ruševina”, a pripadaju kulturnom krajoliku europskog modernizma. Projektirani u bliskom razdoblju 1929. i 1927 – to su nacionalni paviljon Kraljevine Jugoslavije za svjetsku izložbu u Barceloni, djelo srpskog modernističkog arhitekta Dragiše Brašovana, i nerealizirana kuća za Josephine Baker, Adolfa Loosa. Na tragu Loosovog “ornamenta i zločina” umjetnica konstruira i dekonstruira model arhitekture kao performativan čin u kojem se Jugoslavenski paviljon i kuća za Josephine Baker spajaju u jedinstven arhitektonski objekt. Film Paviljon, nastao za potrebe izložbe u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, predlaže muzeju ne samo da prihvati jedan arhitektonski model već i da on sam postane jedan takav model – model čija funkcija naglašava i dovodi u pitanje funkciju samog muzeja: prikazivanje i uokviravanje predmeta želje.
_
Jasmina Cibic (rođena u Ljubljani 1979.) živi i radi u Londonu. Cibic se bavi performansom, instalacijom i filmom,koristeći niz aktivnosti, medija i kazališnih taktika kako bi redefinirala ili promislila postojeći ambijent i njegovu politiku.
Njene samostalne izložbe uključuju Slovenski paviljon na 55. Bijenalu u Veneciji, Zbirka Richter u MSU Zagreb, MGLC u Ljubljani, Ludwig Museum u Budimpešti, Muzej savremene umetnosti u Beogradu. Filmovi Jasmine Cibic su nedavno prikazani na CCA Laznia, City Gallery Wellington, HKW Berlin, MSU Zagreb, Gaîté Lyrique u Parizu i na Međunarodnom festivalu dokumentarnog filma u Kopenhagenu.