Radovi Ibre Hasanovića predstavljaju mjesta čije se značenje artikulira u procjepu između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Oni su mjesta susreta različitih referenci i narativa.
Izložba u Apoteci okuplja radove: film a Short Story, video Study for an Applause i seriju Crna kronika.
Kustosica: Branka Benčić
Krajolik u A short story, metonimijski predstavlja prostor čiji se teritorij i sudbina isprepliću stoljećima. Pripovjedač ukazuje na niz događaja koji su se zbili u nedavnoj prošlosti, a posredovani su usmenom predajom. Pripovijedanjem o prošlom isprepliću se naznake budućih događaja. Paradigma usmene predaje – oralne povijesti, oscilira na rubovima između fikcije i zbilje, dokumenta, istine i neistine, povijesti i pripovijesti.
U Studiji za aplauz Ibro Hasanović obilježava godišnjicu potpisivanja Daytonskog sporazuma, rekonstruira scenu iz fotografije Gérarda Juliena koja prikazuje tri predstavnika strana u konfliktu zajedno s njihovim pokroviteljima, predsjednicima svjetskih supersila , koji su inicirali mirovne pregovore i pomogli potpisivanje sporazuma. Hasanovićev video i fotografije prikazuju ruke koje plješću u praznom prostoru rekreirajući aplauz svakog pojedinog sudionika kao metaforu potencijala vizualnog prikaza da idealizira i manipulira širu sliku. On, i sam kolateralna šteta, koji je rat proveo kao izbjeglica, traži preispitivanje rezultata sporazuma čija je nuspojava stvaranje invalidne i disfunkcionalne bosanske države.
Crnu kroniku, shvaćamo kao slike čija je svrha medijska propaganda: one nisu samo neutralni dokumenti, već oblik medijatizacije nasilja putem vizualnog jezika crne kronike.
Publikacija u izdanju Apoteke okuplja tekstove Branke Benčić, Mihe Colnera i Marlene Rigler, te je bogato ilustrirana. Dizajn: Škart.
Ibro Hasanović (1981), studirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu i na Le Fresnoy – Studio national des arts contemporains u Francuskoj. Središnje teme njegovih radova – filmova, videa, fotografija i instalacija su individualna i kolektivna memorija. Izlagao je u Turku Art Museum, Finska (2012); Open Space – Zentrum für Kunstprojekte, Beč; SPACE Gallery, Bratislava; Galleria A+A, Venecija; 52 Oktobarski salon, Beograd; Panorama 13, Le Fresnoy; Brot Kunsthall, Beč; Mestna Galerija Ljubljana, Ljubljana; Galerija P74,Ljubljana (2010), Galleria d’Arte Moderna Palazzo Forti, Verona; Galerija Galženica, Velika Gorica (2009), SPAPORT Banja Luka (2008), te Busan Metropolitan Art Museum, Južna Koreja (2006).
Više o umjetniku: http://www.
Program je realiziran sredstvima Grada Pule uz podršku Gandy Gallery iz Bratislave.
back to artists